BNI Vlaanderen lanceert afdeling Zuiderkempen

bniNetwerkorganisatie Business Network International, het best gekend onder de afkorting BNI, richt een afdeling Zuiderkempen op. Deze afdeling gaat officieel van start op 24 maart in cultuurcentrum Zwaneberg in Heist-op-den-Berg. In de toekomst zullen de wekelijkse ontbijtbijeenkomsten plaatsvinden op donderdag.

22 zakenmensen zullen zichzelf, hun bedrijf en BNI Zuiderkempen op 24 maart voorstellen aan meer dan honderd geïnteresseerde gasten. Dit nieuwe BNI-chapter is intussen de 55ste afdeling in Vlaanderen, en samen hebben ze zo’n 1.800 leden. In de regio Mechelen-Lier zijn er nu vijf chapters: Klein-Brabant in Bornem, Zimmerstad in Kessel, Mechelen Werkt! en Maneblussers in Mechelen en het nieuwe chapter Zuiderkempen.

“De vraag voor de oprichting van dit nieuwe chapter is gekomen vanuit de ondernemers”, zegt Luc Jacobs, regiodirecteur BNI Antwerpen-Mechelen. “Heist-op-den-Berg is ook centraal gelegen tussen Lier en Mechelen, waar we al afdelingen hebben. BNI Zuiderkempen mikt op ondernemers die op maximum 30 minuten van onze vaste locatie (F&S lounge bij KSK Heist) in Heist-op-den-Berg wonen of werken.”

BNI biedt zakenmensen een positieve en gestructureerde omgeving waarin zij waardevolle, zakelijke aanbevelingen uitwisselen met andere ondernemende personen. Dat gebeurt via een uitgekiende en in de praktijk geteste marketingstrategie die erop gericht is dat leden met elkaar vertrouwen opbouwen, ideeën en contacten uitwisselen en daardoor elkaar kunnen introduceren in hun netwerken. Zo helpen zij elkaar om hun onderneming en omzet te laten groeien. BNI beschouwt netwerkers niet als jagers op snel succes, maar als ondernemers die zorgvuldig duurzame relaties opbouwen en onderhouden. Opmerkelijk: binnen een BNI-groep mag er slechts één afgevaardigde per beroepscategorie zijn: dus één accountant, één loodgieter, één autohandel… zodat de leden elkaar niet beconcurreren.

BNI is opgebouwd op de filosofie Givers Gain (Geven Loont) die in de jaren 80 door Ivan Misner ontwikkeld werd en die steunt op het principe: “Als jij mij aanbeveelt in jouw netwerk en ik hetzelfde doe voor jou in mijn netwerk, moet dat onvermijdelijk leiden tot opdrachten”. Misner wordt wel eens de vader van het moderne netwerken genoemd en zijn boeken staan steevast in de top 10 van best verkopende managementboeken. Hij bouwde BNI uit tot een wereldwijde organisatie met meer dan 190.000 leden in 67 landen.