Vanaf nu kunnen starters, zelfstandigen en KMO’s in de voormiddag (tussen 9 en 12 uur) steeds terecht bij HR-dienstverlener Acerta op de Berlaarsesteenweg 39/1 in Lier voor advies over het starten of uitbreiden van hun eigen zaak, of de aansluiting bij een sociaal verzekeringsfonds. Deze uitbreiding van de lokale dienstverlening past in de strategie van de HR-dienstengroep om haar klanten zo goed mogelijk bij te staan met een persoonlijke aanpak, die geoptimaliseerd wordt door een versterkte aanwezigheid in de regio.
Acerta wil in het bijzonder KMO’s, starters en zelfstandigen beter begeleiden in hun ontwikkeling. “Acerta heeft sterke sectorale en juridische kennis, specifiek toepasbaar voor kleine en middelgrote ondernemingen. Maar we hebben gemerkt dat deze bedrijven niet altijd even gemakkelijk de weg naar die kennis en expertise vinden”, aldus Fabienne Evrard, directeur klantenservice van Acerta.
Het kantoor in Lier zal die doelgroep daarom bijstaan met een breed pallet van diensten en producten. Daarmee krijgen de bedrijven snel een antwoord op al hun HR-vragen, onder andere over de specifieke impact van de taxshift op hun loonkost. “Hierover krijgen we geregeld vragen van onze klanten. Dat blijft namelijk een complex gegeven voor heel wat KMO’s. Daarbij blijft het uitgangspunt om klanten op een nog meer persoonlijke en natuurlijk efficiënte manier te ondersteunen in hun groei. Ons nieuwe model van dienstverlening zorgt er dan ook voor dat elke klant een persoonlijk aanspreekpunt krijgt.”
Deze versterking van de dienstverlening past in de strategie van Acerta om op lokaal niveau uit te breiden. “Zelfstandigen en KMO’s werken op een andere manier dan grote bedrijven”, zegt Fabienne Evrard. “Ze hebben dus ook andere behoeftes en noden, bijvoorbeeld op self-serviceniveau. Wij willen voor starters, zelfstandigen en KMO’s die flexibiliteit en efficiëntie aanbieden, en op die manier hun partner in het groeiproces zijn.”