DPDgroup start met de uitrol van een nieuwe MVO-strategie. Het bedrijf wil hiermee zijn verantwoordelijkheid opnemen ten aanzien van zijn B2B en B2C klanten. De nieuwe strategie werd opgebouwd rond 4 pijlers en ondersteunt de bedrijfsdoelstellingen van de DPDgroup. Voor de Belgische vestiging betekent dit actief bijdragen aan CO2-neutrale leveringen, in stedelijke omgevingen slimme leveringen toepassen, innovatief ondernemerschap ondersteunen en bedrijf en maatschappij dichter bij elkaar brengen.
Tegen 2020 wil DPDGroup de CO2-uitstoot verlagen met 10% per pakketje en de restuitstoot compenseren. In België zal worden ingezet op het gebruik van CNG-voertuigen. DPDGroup is dankzij deze aanpak de enige pakjesleverancier die klanten een CO2-neutrale levering aanbiedt zonder bijkomende kosten. Op dit ogenblik gebruikt DPD in de Mechelse vestiging reeds 6 CNG-voertuigen. Dat aantal gaat nog toenemen, maar een exact cijfer en timing kan Sylvio Mestdagh, CEO van DPD België, daar op dit ogenblik nog niet op plakken.
Het bedrijf is steeds op zoek naar nieuwe praktische leveringsmogelijkheden op maat van de klant. Er zijn verscheidene diensten die dat mogelijk maken. Via Predict worden klanten nauwkeurig geïnformeerd over het tijdvak van één uur waarin de bezorging plaatsvindt. Er is ook Pickup, een netwerk van alternatieve locaties voor het ophalen en verzenden van pakketten. Het bestaat momenteel uit 22.000 punten in 14 Europese landen. Zowel Predict als het Pickup-netwerk zijn al actief in de regio Mechelen.