Checkpoint Systems rolt RFID-labels uit bij Moods of Norway

checkpointCheckpoint Systems, wereldwijde marktleider in oplossingen voor de retailindustrie om de beschikbaarheid en beveiliging van winkelartikelen te vergroten, rolt wereldwijd zijn RFID-systeem uit bij de modeketen Moods of Norway.

Deze retailer, met winkels in Noorwegen, de VS en Zweden, versnelt dankzij RFID (Radio Frequency Identification) zijn volledige identificatieproces. Daarnaast wordt het mogelijk de kledingstukken door de gehele keten te volgen, van de bron tot de winkel.

Moods of Norway gebruikt de Zephyr 2 RFID labels van Checkpoint voor al haar producten. Dit zijn premium RFID labels van de nieuwe RFID labelrange die voor diverse kleding- en hardlinecategorieën (juwelen, elektronicazaken, DHZ) in de Verenigde Staten en Europa werden goedgekeurd. Moods of Norway gebruikt hetzelfde label wereldwijd in meerdere categorieën en stroomlijnt zo ook de antidiefstal bronbeveiliging.

Labelen aan de bron zorgt ervoor dat het beveiligen niet langer een intensief manueel proces is in de winkel. Het gebeurt voortaan tijdens het productieproces. Het winkelpersoneel hoeft zelf geen labels meer aan te brengen. Dat geeft hen extra tijd om klanten te helpen. De moderetailer gebruikt het e-commerceplatform Check-Net van Checkpoint Systems om de gehele modecollectie aan de bron te labelen. Dat doet Checkpoint voor meer dan 70 leveranciers verspreid over China, Turkije, Nederland, India, etc.

Hans Petter Hüber, Supply Chain Manager bij Moods of Norway: “Een kwalitatief en snel bronbeveiligingsproces is belangrijk voor ons. Wij zijn ervan overtuigd dat RFID het perfecte systeem is om onze voorraden voor de winkels en online bestellingen onder controle te houden. Het identificatieprogramma van Checkpoint is cruciaal voor ons in dit proces. Het voorkomt vertragingen en zorgt voor kwaliteit. Dankzij Checkpoint beschouwen onze winkels RFID niet als extra werk, maar als een essentieel hulpmiddel.”

“Wij focussen voortdurend op processen, kwaliteit en innovatie. Hierdoor beschikken de klanten van Moods of Norway over het juiste artikel wanneer zij het willen”, besluit James Wrigley, President en Chief Operating Officer, Apparel Labeling Solutions bij Checkpoint Systems. “We zijn blij dat we Moods of Norway kunnen helpen door hen een product aan te bieden dat gereed is voor de verkoop, zowel online als in hun fysieke winkels.”