Alweer originele marketingactie van Primus

PrimusAppBrouwerij Haacht uit Boortmeerbeek pakt alweer uit met een originele marketingactie voor zijn biermerk Primus. De brouwerij verandert elke bak Primus als het ware in een platenbak.

Dat gebeurt via de Primus Platenbak app. Deze app ontgrendelt elke keer je het etiket van een flesje Primus uit een bak scant een nieuwe plaat. De Primus Platenbak laat de koper/bierdrinker kennismaken met artiesten met talent die nog niet bekend zijn bij de gewone sterveling. “Helemaal Primus dus”, aldus de brouwerij. “Je kunt je platencollectie uitbreiden en nieuwe smaken ontdekken. Download de app, scan het etiket op een flesje Primus en geniet van een frisse portie muzikale eigenzinnigheid.” De Primus Platenbak app voor iOS of Android kan hier worden gedownload.

Eerder scoorden Haacht en Primus al met de serie mini-documentaires Free Spirits.

Brouwerij Haacht is een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij met ongeveer 400 werknemers. Naast haar pils Primus brouwt ze eveneens verschillende speciaal-, abdij-, fruit-, wit-, amber- en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer Karel, Tongerlo en Mystic. In 2014 werd Tongerlo Blond op de World Beer Awards verkozen tot Beste Bier ter Wereld.

Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat naast de bieren uit een volwaardig assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder het merk VAL, Fuerto koffie en diverse Franse en wereldwijnen. Brouwerij Haacht staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor de Belgische horeca.