Spar Kessel is eerste Spar van nieuwe generatie

Zaakvoerders Steven Stouten en Tim Anthonis.
Zaakvoerders Steven Stouten en Tim Anthonis.

Na een verbouwing die vijf weken duurde opende Spar Kessel opnieuw zijn deuren op donderdag 29 oktober. De buurtwinkel werd helemaal vernieuwd en is nu de eerste van de nieuwe generatie Spar-supermarkten van Colruyt Group. Uitbaters Steven Stouten en Tim Anthonis nodigden alle buurtbewoners uit voor de openingsreceptie op woensdag 28 oktober.

Spar Kessel ligt aan de Liersesteenweg 49 in Kessel en wordt al 10 jaar uitgebaat door Tim en Steven. “Onze vernieuwde supermarkt combineert plezant winkelen met de authenticiteit van een gezellige buurtsupermarkt”, vertelt Steven. “Ikzelf ben gespecialiseerd in groenten en fruit. Tim is van opleiding beenhouwer. Dat vakmanschap en die liefde voor voeding delen we graag met onze klanten. We willen de beste kwaliteit bieden. Elke dag opnieuw. Van lekker vlees over bereide gerechten tot kraakvers brood. En dat allemaal tegen scherpe prijzen.”

Spar Kessel ziet er na de verbouwingswerken fris en modern uit en werd ook uitgebreid. De winkeloppervlakte ging van 600 m² naar 862 m². Naast een nieuwe gevel, met het vernieuwde Spar-logo van Colruyt Group, zien ook de rekken, gangen en kassa’s er helemaal anders uit. De versafdelingen zijn de speerpunten en creëren een marktgevoel. Daarnaast zijn er meerdere eilanden met groenten en fruit.

De buurtsupermarkt van Steven en Tim ligt in het centrum van Kessel en is een fundamenteel onderdeel van het dorp. Klanten komen er niet alleen om te winkelen, maar ontmoeten er ook hun buren. De ligging, de open ruimtes in de winkel en koffieruimte nodigen uit om een praatje te slaan. Daarnaast hechten Tim en Steven veel belang aan een warm en persoonlijk contact met al hun klanten.

De buurtsupermarkt is ingericht om winkelen zo aangenaam mogelijk te maken. Klanten komen binnen in de broodafdeling en vinden daarna in een logische volgorde alles wat ze nodig hebben om een koude of warme maaltijd klaar te maken. De verschillende kleuraccenten voor elke afdeling helpen klanten ook om snel hun weg te vinden. Wijnen en bieren worden extra in de kijker gezet. In de eventzone spelen Steven en Tim in op de verschillende thema’s: Sinterklaas, barbecue, Pasen… Daarnaast kunnen klanten zich via digitale schermen laten inspireren door recepten, maaltijdideeën en productinformatie.