MaVoRec op truitjes Anderlecht

BYBHet logo van MaVoRec Sportswear uit Putte prijkte zondag tijdens de  voetbalwedstrijd Anderlecht-KV Mechelen voor één keer op de truitjes van Anderlecht. MaVoRec won immers de Boost Your Business-wedstrijd die sponsor BNP Paribas Fortis organiseerde in samenwerking met het management van RSC Anderlecht.

Boost uw Business draait om ondernemerschap, merkbekendheid en sportsponsoring. Hoewel de tweede editie van kortere duur (45 dagen) was dan die van 2014, kon ze toch op meer belangstelling rekenen. In totaal namen er 1.197 ondernemers aan deel. Zij hoopten voor de duur van één officiële wedstrijd uit de Jupiler Pro League shirtsponsor te worden van Anderlecht.

Door hun hele entourage te mobiliseren, verpletterden alle kandidaten samen de resultaten van de eerste editie met maar liefst 220.786 stemmen (tegenover 46.777 stemmen vorig jaar).

Winnaar MaVoRec Sportswear is een specifiek op het voetbal gerichte merkenshop. De grote winnaar kreeg niet alleen zijn logo op de shirts van de spelers van RSC Anderlecht. Hij krijgt ook een mediacampagne ter waarde van 10.000 euro bruto om zijn naamsbekendheid nog wat te vergroten. Bovendien reserveerde BNP Paribas Fortis voor de supporters van MaVoRec Sportswear 60 plaatsen in het stadion waarvan er 11 bestemd waren voor kinderen die, als Player Escorts, aan de zijde van de spelers de grasmat mochten betreden net voor de aftrap.

MaVoRec was uiteraard opgetogen met de overwinning. “Ik ben dolgelukkig dat mijn logo op de shirts van Sporting Anderlecht prijkt”, zegt een enthousiaste Stijn Vekemans, zaakvoerder van MaVoRec Sportswear. “Het is me gelukt dankzij de actieve inzet van heel wat kinderen die ook de hulp inriepen van hun ouders en die zeer gemotiveerd waren omdat ze kans maakten om als Player Escort op het veld te komen. Om nog meer stemmen te behalen, liep ik ook allerlei evenementen af: feesten, festivals, liefdadigheidsevents… Tenslotte kon ik nog veel stemmers overtuigen via miniwedstrijden op Facebook.”

“Dankzij onze 2.000 toegewijde experten die exclusief ten dienste van de ondernemers staan, wil BNP Paribas Fortis via deze nieuwe, inspirerende Boost uw Business-campagne nogmaals de aandacht vestigen op zijn dagelijks engagement op lokaal niveau, dicht bij de handelaars, de zelfstandigen en de ondernemers van de regio om ze te steunen in hun projecten en ze gedurende hun hele activiteit te begeleiden”, licht Michaël Anseeuw, general manager retail van BNP Paribas Fortis, toe.

De winnaar van de wedstrijd van vorig jaar kreeg na de match met zijn logo op de Anderlecht-truitjes vijf keer meer bezoekers in zijn onlineshop. Dit toont aan dat deze wedstrijd een grote weerklank geeft aan de activiteiten van een ondernemer. En aangezien Anderlecht-KV Mechelen met de drie gemiste strafschoppen zo spectaculair was, zullen de beelden nog dikwijls worden herhaald, steeds met het MaVoRec-logo zichtbaar op de shirts.