Telenet lanceert FreePhone Business voor KMO’s

telenetTelenet Business lanceert FreePhone Business, een nieuwe telefoniedienst met een virtuele telefooncentrale voor kleine en middelgrote bedrijven, gebaseerd op VoIP technologie. De B2B-afdeling van Telenet speelt hiermee in op de behoeften van KMO’s en biedt een alternatief voor de klassieke telefooncentrales.

Om voluit te ondernemen, hebben bedrijven een digitale telefonieoplossing van topkwaliteit nodig. KMO’s hebben een grote behoefte aan functionaliteiten zoals een keuzemenu, oproepen doorschakelen, wachtmuziek, enz. Deze toepassingen waren tot nu toe enkel mogelijk via een vaak stevige investering in een fysieke telefooncentrale.

Met FreePhone Business biedt Telenet een alternatief voor KMO’s die deze investering niet wensen te maken. Het nieuwe telefonieproduct stelt hen via een virtuele telefooncentrale in staat te genieten van voordelen die hun efficiëntie en bereikbaarheid verhogen. FreePhone Business is te verkrijgen in combinatie met Business Fibernet. Zo garandeert Telenet zijn zakelijke klanten een betere kwaliteit voor het telefoonverkeer.

Martine Tempels, sr Vice President Telenet Business: “FreePhone Business is alles wat een telefooncentrale kan, maar dan makkelijker te beheren en voordeliger. Het is een toekomstgerichte oplossing die de bereikbaarheid en productiviteit verhoogt. Aangezien de klant eenvoudig gebruikers kan toevoegen, groeit FreePhone Business mee met de onderneming.”

FreePhone Business bevat alle basisfunctionaliteiten van een telefooncentrale: doorschakelen, verschillende oproepen tegelijk beantwoorden, wachtmuziek instellen of cascades inzetten zodat de oproep bij afwezigheid automatisch naar een collega gaat. Elke medewerker kan een eigen vast nummer krijgen, en tegelijk is het bedrijf bereikbaar via 1 algemeen telefoonnummer dat bekend wordt gemaakt aan klanten.

Alle instellingen kunnen door de klant zelf worden beheerd via een gebruiksvriendelijk beheersportaal. Een andere grote troef is de mogelijkheid om het vaste lijnnummer via een app (beschikbaar voor iOS en Android) te koppelen aan de smartphone. Dit laat toe om flexibel te werken en ook buiten kantoor de professionele identiteit te blijven bewaren.

Meer info over FreePhone Business vindt u hier.