Metro Community Stars uitgereikt

COMMUNITYSTARIn de Metro-vestiging van Sint-Katelijne-Waver reikte Metro net als vorig jaar de METRO Cash & Carry België Community Stars uit. Die Stars belonen ondernemers uit de voedingssector die een bijzondere bijdrage leveren aan de gemeenschap waarin ze actief zijn en die daardoor fungeren als rolmodel voor hun omgeving. Elke zelfstandige ondernemer uit de voedingssector, of het nu een klant is van METRO Cash & Carry of niet, kon deelnemen aan de wedstrijd door zijn verhaal up te loaden, waarna online kon worden gestemd.

Het bijzonder engagement van de deelnemers kan heel divers zijn, van bijzondere sponsoring voor een lokaal goed doel over een warm initiatief voor klanten die alleen zijn of voor ouderen tot speciale voordelen voor wie dat meer dan anderen nodig heeft, een kindvriendelijke aanpak of een attentie voor het historische karakter van de buurt.

Een jury van prominenten koos uit de verhalen met de meeste stemmen de winnende TOP-3 Community Stars. De winnaars werden beloond met aankoopbonnen voor een feest voor hun klanten, personeel of gemeenschap ter waarde van respectievelijk 2.000 euro (3e prijs), 3.000 euro (2e prijs) en 5.000 euro (1e prijs).

Grote winnaar was restaurant ’t Onbekende uit Vilvoorde. Piet Vroman zet zich al jaren samen met een team van enthousiaste vrijwilligers van lokale serviceclubs en sympathisanten in voor de organisatie van het Kreeftenfestijn. Hij krijgt hiervoor ook hulp van chef-kok Michael Pieders van restaurant ’t Onbekende. De opbrengst van dit eetfestijn gaat integraal naar de werking van Homevil, een woon- en dagcentrum in Vilvoorde voor personen met een verstandelijke beperking. Vroman en Pieders willen het gewonnen bedrag gebruiken om een
groot feest te geven voor de bewoners van Homevil.

De andere twee winnaars waren een school voor buitgewoon onderwijs uit Kortrijk en een sandwichbar uit Luik.

De award METRO Community Stars 2015 past volledig bij de ambitie van METRO om het economische succes van zelfstandige horeca-ondernemers op lange termijn te stimuleren. “Voor ons zijn langdurige klantenrelaties gebaseerd op vertrouwen de sleutel tot succes. Dat is ook de kernboodschap van ons merk: YOU & METRO”, aldus Els Duchamps, verantwoordelijke marketing Metro. “Alleen wie met ambitie, creativiteit, volharding en passie zakendoet en inspeelt op de behoeften van zijn klanten, kan groeien op lange termijn.”