Maes geeft 123.900 euro aan verenigingen

vollenbakMet de nieuwe slogan Maes, Maak Meer Mee zette bierbrouwer Alken-Maes, met hoofdzetel in Mechelen, de Belgische consument aan om zich ten volle in te zetten voor zijn/haar vereniging. Iedere Belgische club kon de afgelopen maanden onder het motto Vollenbak-voor-je-vereniging tot 1.000 euro verdienen om de clubkas te vullen. Het opzet was simpel: verzamel zo veel mogelijk kroonkurken of -lipjes en steun je vereniging. Per 1.000 kroonkurken en/of lipjes stortte Alken-Maes 100 euro op de bankrekening van de vereniging, die verder kon sparen met een maximum van 10.000 kurken of 1.000 euro. 1.719 verenigingen zamelden samen meer dan 1,2 miljoen Maes kroonkurken en lipjes in.

“Momenteel worden er nog volop kroonkurken en lipjes binnengebracht, dus het aantal kan de komende dagen nog verder oplopen”, zegt Lies Eeckman, Marketing Director bij Alken-Maes. “Als bierbrouwer beseffen we dat het verenigingsleven een belangrijke sociale factor is in het leven van mensen. Ons bier brengt mensen samen en dat is waar we voor willen blijven zorgen. Sterk inzetten op dit soort acties is voor ons dan ook cruciaal.”

Alken-Maes is de nummer twee op de Belgische biermarkt. Met pilsmerken als Maes en Cristal, Desperados, de abdijbieren Grimbergen en Affligem en meerdere speciaalbieren zoals Mort Subite, bezit Alken-Maes een mooi uitgebalanceerde merkenportefeuille. Naast het hoofdkantoor in Mechelen beschikt Alken-Maes over drie brouwerijen in Alken, Opwijk en Kobbegem en drie distributieplatformen in Grimbergen, Wellen en Middelkerke. Alken-Maes stelt zo’n 500 mensen te werk, en het jaarlijks volume van 1,4 miljoen hectoliter zorgt voor een omzet van 200 miljoen euro.