Drukkerij Claes-Roels en communicatiebedrijf The Factory Brussels, die in januari hun fusie aankondigden, opereren voortaan onder de nieuwe naam DADDY KATE. DADDY KATE investeert al meteen drie miljoen euro in nieuwe technologie en mensen. Het bedrijf biedt oplossingen aan in vier domeinen: print, graphic design, branding en online.
De naam DADDY KATE geeft volgens het bedrijf uitdrukking aan de grote toewijding aan zijn klanten. Het bedrijf wil meer een toonzetter zijn dan een volger, en wil emotioneel verbonden zijn met zijn klanten. Ook het familiale aspect klinkt door in de naam en dat is belangrijk voor DADDY KATE dat vooral een mensgericht bedrijf wil blijven.
DADDY KATE zal zich meer nog dan de bedrijven waaruit het ontstaan is, wijden aan het ontzorgen van zijn klanten. Een concreet voorbeeld van een nieuwe dienst die het communicatiebedrijf aanbiedt binnen zijn printservices, is distributed marketing. DADDY KATE zal zorgen voor just-in-time levering van drukwerk op de verschillende verkooppunten van zijn klanten. Marketing-departementen en -agentschappen moeten op vele fronten actief zijn met een beperkte mankracht. Door deze logistieke dienstverlening kunnen de klanten van DADDY KATE zich toeleggen op marketingdiensten met meer toegevoegde waarde.
DADDY KATE investeert drie miljoen euro in zijn afdeling communicatiediensten en in nieuwe druktechnologie en afwerkingsmogelijkheden.
In Sint-Pieters-Leeuw kwam er al een nieuwe nietstraat bij. In Jette wordt een nieuwe drukpers geïnstalleerd in juli en later in de zomer komt er een nieuwe digitale drukpers bij. Daarmee bevestigt DADDY KATE zijn positie van vierde grootste vellenoffsetdrukkerij van het land (en de grootste in het Brusselse), met bovendien de grootste digitale afdeling. Het communicatiebedrijf zal nu flexibeler kunnen inspelen op de noden van zijn klanten.
Omdat het bedrijf wil blijven groeien, kwamen er al nieuwe mensen bij en er zijn nog tien vacatures. In Jette komt er een ploeg bij om de drukcapaciteit verder uit te breiden. De afdeling communicatiediensten heeft intussen een team van 24 medewerkers. Vijf nieuwe mensen versterkten de groep grafici, ontwikkelaars, consultants en account managers.
Het nieuwe management van DADDY KATE ziet er zo uit: Thijs Claes (31) is CEO, Guido Geraerts (49) is commercieel directeur, Stefan Inslegers (46) is CFO en Sven Hellemans (48) is productiedirecteur.