270 vacatures op jarig TL-Hub

logistiekTL Hub, de jobwebsite die focust op vacatures in logistiek, transport en supply chain, bestaat een jaar. Het aantal vacatures op de site stijgt gestaag en TL Hub lanceert binnenkort een business game om de verschillende opleidingen in de logistieke sector in de kijker te zetten.

“De missie van TL Hub is het samenbrengen van werkgevers en werknemers door middel van een zelf ontwikkelde matchingtool”, zegt Dries D’Huys, verantwoordelijke Outside Sales van TL Hub. “Daarnaast willen wij de nadruk leggen op de spannende jobs van de sector en helpen het imago te wijzigen van een sector die verder gaat dan files veroorzaken met vrachtwagens.”

Bij de opstart publiceerde TL Hub alle profielen uit de sector, wat leidde tot 35 vacatures voor een tiental bedrijven. “Vandaag zijn wij geëvolueerd naar 270 vacatures voor enkel bediendeprofielen. De vacatures die wij publiceren, zijn zowel voor jong afgestudeerden en werkzoekenden met ervaring als voor midden- en hoger kader. Dit is onze doelgroep geworden.”

De topregio waar de jobsite actief is, is Antwerpen, vanwege de aanwezigheid van de Anwerpse haven. “Daarnaast zijn wij ook sterk vertegenwoordigd in Vlaams-Brabant en Brussel. De provincie Limburg en de regio’s rond Luik en Henegouwen zijn momenteel onze snelst groeiende regio’s. Aangezien onze strategie gericht is op heel België zal de focus de komende maanden ook liggen op Oost- en vooral West-Vlaanderen.”

De sector is volgens Dries D’Huys tevreden over het initiatief. “Voor het groot aantal knelpuntberoepen in de sector vormen wij nu een centraal punt waarop al deze vacatures worden samengebracht. Zo’n centraal punt was er voorheen niet. Deze feedback krijgen wij ook regelmatig van klanten of nieuwe prospecten. Zij zijn tevreden dat er een job board is dat zich enkel focust op hun sector omdat zij ook goed weten dat de sector een groot aantal spannende en vooral gevariëerde jobs aanbiedt.”

De logistiek is volgens D’Huys nog altijd niet goed genoeg gekend, zowel bij jongeren als bij andere vacaturesites. “Onze website biedt enkel vacatures met een logistieke link. Daarnaast kunnen werkzoekenden bij ons ook rechtstreeks solliciteren bij het bedrijf in kwestie. De duidelijke positionering voor enkel logistieke jobs en de zichtbaarheid van de betreffende bedrijven vormen voor mij persoonlijk de grootste meerwaarde van TL Hub.”

Binnenkort lanceert TL Hub een business game om de verschillende opleidingen en studierichtingen in logistiek meer in de kijker te zetten. “Het aantal studenten met interesse in deze sector daalt, terwijl er toch veel jobs in de aanbieding zijn. De jobs in de sector zijn gevariëerd, spannend en stimuleren doorgroei. Met een concrete business game, opgesteld door Coca-Cola Enterprises willen wij ook bruggen bouwen tussen de tien deelnemende Hogescholen en Universiteiten. De case wordt in oktober verdeeld onder de docenten. Het zal een case zijn waarbij de studenten genoeg vrijheid krijgen om deze met een maximale verbeelding en interpretatie op te lossen.”