Mechelen-Vilvoorde is cross media regio

track25Het tweede track25 – cross media café houdt op woensdag 1 april halt bij Medialaan in Vilvoorde. Track25 wil Mechelen-Vilvoorde positioneren als cross media regio en ondernemerschap en innovatie in cross media aantrekken en versterken. Met een keynote, panelgesprek en uitgebreide netwerkmogelijkheden zorgt het café voor een laagdrempelige ontmoetingsplek. Deze tweede editie focust op nieuwe business-modellen in de cross media sector.

De media-industrie bevindt zich op een keerpunt, met digitalisering, globalisering en privacy-issues. Deze ontwikkelingen kunnen een bedreiging zijn, maar bieden evenzeer kansen voor groei en professionalisering. Het tweede track25 – cross media café wil nagaan wat het onderzoek hierover vertelt met een keynote speech van senior researcher Olivier Braet. Enkele spelers delen hun ervaringen en er is een interactief debat met het publiek aan de hand van een achttal vragen/stellingen.

Track25 is een samenwerking tussen Stad Mechelen – Oh! Ondernemershuis, Stad Vilvoorde, Voka – Kamers van Koophandel Mechelen en Halle-Vilvoorde en Thomas More met als missie het positioneren van Mechelen-Vilvoorde als cross media regio en het aantrekken en versterken van ondernemerschap en innovatie in cross media sectoren (print, mobile, radio, tv & web).

In Vlaanderen is de regio Mechelen – Vilvoorde dé uitvalsbasis bij uitstek voor ondernemen, innoveren en opleiden in cross media.