Sportune lanceert Retrorouleur

Foto Tom Vander Heyden
Foto Tom Vander Heyden

Sportune uit Booischot lanceert een nieuwe productlijn voor de liefhebbers van retro wielershirts: Retrorouleur. Met Retrorouleur maakt Sportune voor het eerst gepersonaliseerde producten per stuk.

Retrorouleur koppelt de sfeer en tradities van de gouden eeuw van het wielrennen met de hedendaagse maatstaven en creëert op die manier een collectie eigentijdse en toch authentieke wielershirts.

Retrorouleur-shirts kunnen volledig naar eigen wens worden samengesteld via een handige online configurator, met eigen kleuren en teksten, waarna ze op traditionele machines en volgens traditionele methoden handmatig worden gemaakt.

De custom collectie bevat drie modellen wielershirts, telkens verkrijgbaar in twee uitvoeringen: een retroshirt met korte mouw, één met lange mouw en een retropolo met zakjes op de borst.

De 1965-editie ademt authenticiteit met de authentieke snit, gebreide bandjes, metalen rits en een moderne versie van traditionele gebreide stoffen. De 2015-editie heeft dezelfde authentieke snit, maar is uitgevoerd in moderne lycra’s voor hedendaags draagcomfort.

Retrorouleur heeft dus geen replica shirts of retroprints op moderne wielershirts. Het bedrijf ontwerpt en ontwikkelt authentieke lifestyleproducten gebaseerd op meer dan 50 jaar wielergeschiedenis.

Retrorouleur is een merk van Sportune bvba, een Belgische firma gespecialiseerd in de ontwikkeling van sportkleding & sport branding concepten.