NewWorld wint award in Tokyo

VossHet Mechelse communicatiebureau NewWorld heeft op de Global Leadershop Conference in Tokyo een worldwide advertising innovation award in ontvangst genomen.

Het is de eerste keer dat een Belgisch bureau deze award wint. NewWorld won met de case ING giant T-shirt for Red Devils een silver award. De winnende actie van NewWorld dateert van het wereldkampioenschap voetbal in Brazilië vorig jaar. In België werden meer dan 80.000 handtekeningen verzameld op een reuzegroot shirt van de Rode Duivels. Dit shirt werd bij het vertrek van het nationale voetbalteam naar Brazilië geplaatst op de luchthaven in Zaventem, het reisde mee naar Brazilië en hing centraal op aan het hotel van de Rode Duivels.

Deze ludieke, originele en opvallende actie kreeg in een mum van tijd duizenden likes op social media. Het megashirt was te zien in tal van binnenlandse en buitenlandse sportuitzendingen.

Wim Voss, Managing Director van NewWorld: “Het was een uitermate geslaagde actie die voor een gigantische buzz zorgde, een mooi voorbeeld van een sterk idee dat in de field opstart en daarna versterkt wordt door sociale media.”