Winstgevend Sanoma heeft succes met Feeling feel.it

FeelitHet gaat opnieuw beter met het Fins mediabedrijf Sanoma met Belgisch hoofdkantoor in Mechelen. Het bedrijf boekte in het derde kwartaal 57 miljoen euro winst. Vorig jaar was er in dezelfde periode nog een verlies van 261 miljoen euro. Vooral de media-activiteiten in Finland hebben het goed gedaan. Sinds vorig jaar focust Sanoma vooral op educatieve publicaties en op Finland en Nederland. In België staan de activiteiten van Sanoma al een jaar in de etalage, maar er is nog geen nieuws over de toekomst van magazines als Flair, Story en en Libelle.

Intussen is er wel lof voor het Belgisch digitaal magazine Feeling feel.it. Het is één van de finalisten voor de prestigieuze ‘Editorial & Design’ min Awards in New York. “De nominatie in de categorie van beste digitaal magazine bevestigt het innovatief en internationaal karakter van het digitaal zusje van maandblad Feeling”, aldus Sanoma België. feel.it biedt iedere week 10 must-do’s in een tablet optimised design.  feel.it kan worden aangekocht in de Apple App Store en de Google Play Store. Lezers van Feeling kunnen wekelijks genieten van feel.it via een code in hun maandblad.

De min ‘Editorial & Design Awards’ erkennen wereldwijd de beste initiatieven op het vlak van content en vormgeving onder mediamerken. Binnen de verschillende categorieën worden telkens 5 à 10 finalisten uitgekozen. Feeling feel.it bevindt zich als finalist in het gezelschap van internationaal befaamde publicaties als Architectural Digest, Better Homes and Gardens en Parents Magazine.

De winnaars worden bekend gemaakt tijdens de min’s Editorial & Design Awards op 19 november in New York.