Thomas More Mechelen bouwt bedrijf van de toekomst

track 25Track25, de crossmedia cluster Mechelen-Vilvoorde, pakt op het Creativity World Forum in Kortrijk uit met een co-creatie experiment van studenten uit verschillende studierichtingen van Thomas More Hogeschool Mechelen.
Tijdens een tweedaagse challenge zullen studenten van de richtingen Design, Interactive Multimedia Design en toegepaste audiovisuele communicatie samenwerken om in een concreet concept hun visie op het creatieve bedrijf van de toekomst te geven.
Van dinsdag 4 november tot donderdag 6 november krijgen ze op de terreinen van de Kortrijkse BudaFabriek 48 uur de tijd om letterlijk en figuurlijk bruggen te bouwen tussen de verschillende sectoren waaruit de studenten komen.
Vlaamse productiehuizen en heel de (cross)mediasector staan immers onder financiële druk. Er is nood aan structurele samenwerking, niet alleen binnen de sector, maar des te meer door cross-overs te maken met andere sectoren. De Thomas More-studenten willen met dit bootcamp een signaal geven dat zij de co-creatieve ondernemers van de toekomst kunnen worden.
Wim Jorissen, schepen van Economie van de stad Mechelen, Mechels burgemeester Bart Somers en Martine Taeymans, directeur marketing en communicatie van Thomas More Hogeschool, tonen zich verheugd over het project. Wim Jorissen: “Dit initiatief is een wederzijdse verrijking voor zowel het bedrijfsleven als voor studenten met creatieve talenten.”

Bart Somers: “Track25 is een project waarbij de stad als facilitator de creatieve sector ondersteunt om een slimme cluster te vormen. Het co-creatief experiment van de Mechelse studenten zal ongetwijfeld inspiratie bieden aan de talrijke crossmedia-bedrijven uit onze regio. Dit is een nieuwe opstap in de promotie van onze stad en regio als creatieve en innovatieve hub.”

Martine Taeymans ziet in dit project een uitgelezen kans om studenten van verschillende richtingen op een ondernemende en interdisciplinaire manier te laten samenwerken rond een concrete probleemstelling. “Hierdoor stralen zij als onze belangrijkste ambassadeurs datgene uit waarvoor Thomas More wil gaan: een hogeschool zijn die haar studenten challenged om met lef, enthousiasme en ondernemersspirit het professionele leven tegemoet te zien.”