ANTWERPEN – “De trend naar online marketing en digitalisatie was al langer zichtbaar, maar kwam in een stroomversnelling door Covid-19”, vertelt Hybrid over de shift naar online opportuniteiten. Voor het Antwerpse marketingbureau betekende dit een impactvolle groei in klanten en projecten, waardoor het extra werkkrachten aanwierf en nog steeds naar nieuwe medewerkers op zoek is.
Na enkele maanden van quarantaine en restricties wordt de gevolgen van de coronacrisis op menselijk en economisch vlak steeds meer zichtbaar. Corona blijkt ondernemers wel ook aan te zetten om creatief te denken en hun focus te verleggen. Het Antwerpse Online Expert bureau Hybrid merkte zo een shift naar online marketing en digitalisatie, en dat zowel in B2C als B2B.
“De fysieke kanalen worden deels beperkt, de traditionele marketing budgetten komen onder druk te staan. Denk bijvoorbeeld aan het onderhouden van klantcontacten, het maken van reservaties of het inwinnen van leads voor sales. Hier wonnen de online kanalen zowel voor consument als bedrijven de laatste maanden enorm aan belang. We kenden zowel een groei in klanten als projecten en waren daardoor genoodzaakt extra werkkrachten aan te nemen”, vertelt Bart De Ceulaer, managing partner bij Hybrid.
Om hun diensten en expertise zo goed mogelijk aan te bieden, wierf Hybrid de laatste maanden drie extra online marketeers aan. Verder zoekt het bedrijf nog steeds naar nieuwe medewerkers, zowel marketeers als leidinggevende functies.