ANTWERPEN – André Duval, oprichter, referentie aandeelhouder en voorzitter van Duval Union, kondigt aan dat hij het collectief heeft verlaten. “Ik kijk tevreden terug op 40 mooie jaren in de reclamesector. Het is tijd om afscheid te nemen van een actieve rol en alle ruimte te laten aan de generatie jonge ondernemers”, zegt de gewezen reclamemaker.
Duval Union werd opgericht in 2012 als investeringsvehikel in marketing- en advertisingtechnologie, en evolueerde na de komst van Klaus Lommatzsch en Marc Bresseel in 2014 naar een coöperatieve vennootschap met variërende participaties in servicebedrijven. De afgelopen jaren bouwde André Duval zijn betrokkenheid systematisch af ten voordele van zijn partners.
“Ik kijk tevreden terug op 40 mooie jaren in de reclame sector. Na de verkoop van (reclamebureau) Duval Guillaume aan de Publicis groep in 2011, was de opzet van Duval Union in 2012 mijn interpretatie van hoe de reclame-industrie moet evolueren. Ik blijf geboeid door het ondernemerschap en door de impact van technologie op onze métier, maar het is tijd om afscheid te nemen van een actieve rol en alle ruimte te laten aan de generatie van jonge ondernemers die deze Unie van autonome bedrijven samen vorm geven”, vertelt André Duval.
“André’s visie om een ecosysteem van expert-bedrijven op te zetten was het juiste inzicht op het juiste moment. Vandaag staan we stevig in de markt met 16 bedrijven en 230 medewerkers en kunnen we alle relevante expertise inzetten om onze klanten te helpen. We danken André voor de samenwerking en zullen alles in het werk stellen om de legacy van de brand verder te laten groeien”, reageren Klaus Lommatzsch en Marc Bresseel, founding partners van Duval Union.