Trendskout_Afbeelding

Trendskout maakt AI toegankelijk en betaalbaar, ook voor kmo’s

Artificiële intelligentie (AI), is dat alleen voor grote bedrijven weggelegd? Niet als het van Trendskout afhangt. De start-up maakt de technologie op grote schaal toegankelijk en betaalbaar en geeft daarmee ook kmo’s een stapje voor. Dankzij een intuïtief platform kunnen ook zij voortaan hun eigen AI-toepassingen bouwen, zonder daarvoor datawetenschappers aan boord te halen.

In een niet zo ver verleden implementeerden Koen Ovaere en Tom Muylle, samen met Pauwel Grepdon oprichters van Trendskout, AI-projecten bij diverse bedrijven. Hun vaststelling: voor kleine en middelgrote bedrijven is de drempel te groot om in dergelijke projecten te investeren, want naast de hard- en software zijn ook datawetenschappers nodig om het model te bouwen.

“En dan spreek je al snel over tienduizenden euro’s, vooraleer je resultaat ziet. Voor kmo’s niet haalbaar en dus gingen we voor hen op zoek naar een alternatieve manier”, vertellen de drie oprichters. En die alternatieve manier werd gevonden via een eigen softwareplatform.

Eenvoudig en snel

Via de AI-software van Trendskout werken gebruikers met een eenvoudige interface. Afhankelijk van de doelstellingen, selecteren ze toepassingen uit een toolbox en de software doet de rest.

“De software neemt het werk van de datawetenschapper over, probeert duizenden combinaties uit en schuift het best presterende model naar voren. Daarbij baseert het zich op dezelfde principes en richtlijnen die een datawetenschapper zou gebruiken, alleen gebeurt dit nu in een recordtijd.”

Voor iedereen

Classificatie, clustering, predictie, beeld- en patroonherkenning, een chatbot, impactanalyse, … Trendskout’s toolkit omvat verschillende AI-functies die iedereen op zijn eigen business kan toepassen. Of je nu actief bent in de maakindustrie, de financiële of HR-sector. De toepassingen tonen vooral hun meerwaarde in sectoren waar de directe Return on Investment van belang is.

“Je kan bijvoorbeeld de prestaties van je salesteam verhogen door hun repetitieve taken en het kwalificeren van leads te automatiseren. Of AI kan worden ingezet voor marketingdoeleinden om boodschappen zo relevant mogelijk te maken voor elke potentiële klant. En ook in een war for talent levert AI een concurrentieel voordeel op: dankzij de technologie verwerf je inzichten uit historische data en gaat u efficiënter op zoek naar het meest geschikte profiel.”

Benieuwd hoe het er voor jouw onderneming zou kunnen uitzien. Hier vraag je een live demo aan en zie je Trendskout meteen aan het werk op basis van jouw business case.