ANTWERPEN – Classo, de specialist in interactieve kantoortechnologie, heeft het Gentse ABK Service overgenomen. Als technologisch dienstenleverancier voor bedrijven zet de Antwerpse onderneming hiermee zijn strategie kracht bij. Vanuit een bijkomende uitvalsbasis in het Gentse zal Classo voortaan over heel Vlaanderen zijn dienstenlijnen aanbieden.
“Wij zijn verheugd dat we deze overname hebben kunnen realiseren. We zien de mogelijkheid om vanuit ons toekomstig kantoor in Gent niet enkel Oost-Vlaanderen en (Zuid-)West-Vlaanderen beter te kunnen bedienen, maar ook de as van de E40 naar Brussel. Onze fysieke aanwezigheid in de Gentse regio zorgt ook voor ondersteuning van het gebied tot de Antwerpse Linkeroever. Met het oog op de gestarte Oosterweelwerken verzekert dit meer garanties voor onze klanten in het Waasland”, zegt Rudi Van Laer, ceo van Classo.
Marc Boelaert, eigenaar en zaakvoerder van ABK Service: “Omdat er geen opvolging was binnen ons bedrijf, waren we op zoek naar een partij waaraan we met een gerust gemoed onze klanten konden overdragen. Met Classo hebben we die zonder twijfel gevonden. Zij hebben niet enkel dezelfde filosofie van nabije klantenservice, maar zullen met hun andere diensten onze klanten ook veel meer dan enkel kantoorprinting kunnen bieden.”
Tot de overname door Rudi Van Laer op 1 maart 2019 was Classo bekend onder de naam Toon De Somer. Vandaag is de onderneming een Belgische totaalleverancier van intuïtieve en interactieve kantoordiensten en creëerde het in april een specifieke dienstenlijn die bedrijven helpt om het werken in coronatijden makkelijker en goedkoper te maken.