AARTSELAAR – Specialisten in motorkleding Joma Moto uit Aartselaar en het Nederlandse MotorKledingCenter (MKC) bundelen de krachten. Joma Moto zal vanaf 2021 de branding van MKC gebruiken in al hun communicatie, om de verwarring met het sportmerk Joma te vermijden. De rol van Lewis Rigaux, zaakvoerder van Joma Moto, blijft bij deze overname ongewijzigd.
Joma Moto is de laatste jaren uitgegroeid tot een belangrijke speler in de Belgische motorkleding retailmarkt. Het bedrijf heeft vestigingen in Aartselaar, Beringen en binnenkort in Brugge. Eind 2019 nam het zelfs superstore Bike-Expert in Oostenrijk over. De samenwerking tussen Joma Moto en het Nederlandse MotorKledingCenter maakt nu een snellere uitbreiding in de Benelux en Europa mogelijk.
Lewis Rigaux, ceo van Joma Moto en aandeelhouder van de groep Richa, een Belgische motorkledingfabrikant die gerund wordt door zijn vader Luc en broer Stijn, nam in 2013 in opdracht van zijn vader de motorkledingzaak Joma-Zwarte Arend over. “Ik wilde voeling krijgen met de retailmarkt en dat kan naar mijn mening enkel door zo dicht mogelijk bij de consument te staan”, vertelt hij.
MotorKledingCenter, dat zes superstores in Nederland en een in België telt, gaf al enige tijd aan op zoek te zijn naar een financiële partner om hun groeiplannen mogelijk te maken. Naast de vestigingen hebben ze ook een zeer sterke online positie. “Doordat Joma Moto het concept van MKC zal overnemen, kunnen we de markt in de Benelux makkelijker consolideren. Daarnaast zal Richa prominenter aanwezig zijn in de huidige MKC winkels en verstevigt ze op die manier haar positie op Nederlands grondgebied”, besluit Lewis Rigaux