BERCHEM – Meteen nadat de coronamaatregelen horeca dwongen te sluiten, lanceerde reserveringsplatform Resengo een steunplan om het inkomensverlies op te vangen. De campagne vertaalde zich op één week tijd in €400.000 omzet voor de getroffen horeca.
Resengo is een digitaal bedrijf uit Antwerpen dat reserverings- en communicatieoplossingen biedt voor horeca-, beauty- en welnessbedrijven. Met een ambitieus steunplan steekt Resengo sinds vorige week horecazaken een hart onder de riem. Zo liet het bedrijf de transactie- en administratiekosten voor cadeaubonnen en online betalingen vallen, én betaalt ze cadeaubonnen meteen uit aan de onderneming. Zo werden er op een week tijd 275.757,34 euro aan cadeaubonnen verkocht bij Resengo-klanten.
Bovendien hielp Resengo haar klanten overschakelen naar een afhaalformule. Zo kunnen klanten online bestellingen doorgeven en betalen, wat voor de restaurants efficiënt en veilig werken betekent. In de eerste week leverde dit de getroffen restaurants zo’n 132.498,81 euro aan takeaway- en deliverybestellingen op. Ceo van Resengo Dirk Gypen besluit: “De omzetcijfers van de voorbije week tonen aan dat mensen meer dan ooit solidair zijn en lokale ondernemers willen helpen. Wij investeren daarom graag mee in digitale tools die dit mogelijk maken.”
Lees via deze link meer Corona-nieuws over en voor ondernemers uit de Antwerpse regio.