KRUIBEKE – E-commercebedrijf LensGroup, in België bekend via haar webwinkel LensOnline.be, kreeg de afgelopen weken een stijgende vraag naar contactlensproducten in Europa te verwerken. Lensgroup garandeert de bevoorrading, want haar logistiek centrum in Kruibeke werkt volledig geautomatiseerd.
Die stijging van de vraag naar contactlensproducten via de webshop begon in Italië, waar het coronavirus het eerst toesloeg. Ondertussen is de vraag ook gestegen in andere landen gestegen. Lensgroup verdeelt haar producten door online verkoop of via lokale optiekzaken. Meer en meer opticiens in Europa sluiten de deuren, maar klanten kunnen blijven rekenen op hun contactlensproducten via de webshop van de winkels.
Lensgroup zet al jaren in op de lokale verankering van haar bedrijf. “Daarvoor werken we structureel samen met een internationaal netwerk van optiekzaken”, zegt gedelegeerd bestuurder Koen Anné. “Door de coronacrisis sluiten meer en meer zaken in Europa al dan niet door overheidsmaatregelen de deuren. Dankzij ons hybride distributiemodel kunnen klanten van deze optiekzaken blijven rekenen op hun producten. Ze kunnen hun producten online bestellen en thuis laten leveren. Bovendien blijven ze daarmee de lokale opticien steunen, want of de bestelling nu online of offline wordt geplaatst, de opticien blijft delen in de opbrengst.”
Volledig geautomatiseerd
Het distributiecentrum dat Lensgroup twee jaar geleden in Kruibeke opende, is volledig geautomatiseerd. “Onze medewerkers werken van thuis uit en coördineren van daaruit het distributiecentrum. Alle bestellingen worden automatisch verwerkt en klaargemaakt voor verzending”, aldus Koen Anné. Dat zorgt ervoor dat de bevoorrading van haar klanten in Europa niet in het gedrang komt.
Met 400.000 klanten verspreid over Europa is het Belgische LensGroup één van de drie grootste e-commercebedrijven in lensproducten in Europa.
Lees al onze berichten met een link naar corona op deze pagina.