LINT – Hashting Solutions is actief in vijftien landen en ambieert een wereldwijde referentie te worden in mobiele marketing technologie. Daarvoor kan het rekenen op twee nieuwe aandeelhouders Wim Voss (25th Group) en Christian Bielen (ex KPMG, Thinkerbell Displays). Het bedrijf kreeg daarnaast ook een financiering van de investeringsmaatschappij PMV en BNPP Fortis. In totaal werd er ongeveer een miljoen euro opgehaald.
Hashting Solutions werd vijf jaar geleden opgericht door Karl De Beul (ex-Unilever, Special Olympics,…) en Bart Baeyens (ex Henkel, Danone,…) als High Tech marketing agency. Het ontwikkelde een unieke software waarmee merken rechtstreeks in een 1-op-1 communicatie kunnen treden met consumenten door gebruik te maken van dagdagelijkse communicatiekanalen zoals SMS, WhatsApp, Messenger, enzovoort.
Het Lintse bedrijf is nu al actief in vijftien landen, maar wil internationaal nog sterk doorgroeien. Onder de klanten van Hashting zitten bekende namen als Unilever, Soudal en Mars. Vooral in Azië, Zuid-Amerika en Afrika wil het bedrijf groeien.
Dit ambitieuze investeringsplan van Hashting wordt ondersteund door de inbreng van twee nieuwe aandeelhouders en financieringssteun. Hashting wil zijn omzet van 1 miljoen euro in vier jaar tijd verachtvoudigen.
Wim Voss, ceo van 25th Group, is blij dat hij de ervaring en het netwerk van de andere bedrijven binnen zijn groep kan aanwenden om de ambities van Hashting internationaal kracht bij te zetten. “Met 25th Group zijn wij reeds aanwezig in een breed spectrum van specifieke communicatiekanalen. Door deze investering in Hashting ontluiken wij voor onze klanten een nieuw aanvullend digitaal segment.”