LINT – Hashting kondigt ambitieuze investeringsplannen aan en verwelkomt twee nieuwe aandeelhouders. De plannen passen in de internationale groeiambities van de start-up uit Lint, die intussen al actief is in 15 landen.
Technologisch marketingplatform Hashting werd vijf jaar geleden opgericht door Karl De Beul en Bart Baeyens. Met een unieke software kunnen merken rechtstreeks in één-op-één communicatie treden met consumenten via allerlei kanalen, zoals SMS, WhatsApp, Messenger, Line en WeChat. Zo kunnen merken digitale promotietechnieken makkelijker implementeren in de realiteit. Door ook digitale uitbetalingen aan consumenten en winkels op zich te nemen biedt Hashting een totaalpakket aan.
Het bedrijf uit Lint is inmiddels al actief in 15 landen, maar koester nog ambitieuzere groeiplannen. ‘Vijf jaar geleden zijn we met Hashting begonnen, initieel als digitaal coupon platform. Als snel hebben we de kracht van onze propositie verfijnd, mede door de input van klanten in binnen- en buitenland. Zij zagen in Hashting een tool om de interactie met hun consumenten te vereenvoudigen en om via de rapporteringstool zicht te krijgen op de efficiëntie van hun investeringen”, vertelt Karl De Beul, oprichter van Hashting. “Nu is het platform volledig klaar voor de toekomst en kan het uitgerold worden naar nagenoeg alle landen.”
Het investeringsplan van Hashting wordt ondersteund door twee nieuwe aandeelhouders: Wim Voss en Christian Bielen. Die laatste zal binnen Hashting de rol van cfo invullen. Het bedrijf kreeg daarnaast een financiering van PMV en een BNPP Fortis.
Momenteel heeft het bedrijf vestigingen in België, Engeland, Kameroen, Chili en de Verenigde Staten. Op korte termijn zal een kantoor worden geopend in Kenia en in Azië.