ANTWERPEN – Nadat we eerder reeds hebben gemeld dat The Oval Office de titel Best World Event Agency verdiende, kunnen we bijkomend nog een tweede Antwerps agentschap in de bloemetjes zetten. Balthazar Events, eveneens een live-communicatiebureau, viel ook in de prijzen op The International Festival of Events and Live Communication (BEA World). Met een event voor Brussels Airlines sleepten ze een gouden medaille in de wacht in de categorie B2B Events < €500.000.
Balthazar Events is een strategische partner voor bedrijven op zoek naar live-communicatie. Met een 360° aanpak spitsen ze zich zowel toe op het eigenlijke event, als op alle communicatie die daarmee gepaard gaat. Voor Brussels Airlines organiseerde het Antwerpse bedrijf een lanceringsevent voor hun nieuwe Long Haul Cabin Interior. Met een pop-up ‘Boutique Hotel in the Air’ in hartje Brussel ontvingen ze meer dan 1000 gasten, waaronder pers, B2B & VIP’s, Brussels Airlines crewleden en betrokken reisagentschappen.
Voor deze prestatie ontving het agentschap een gouden medaille in de categorie ‘B2B Events <€500.000’. “Deze staat boven de normale categorieën”, vertelt Niels Goyvaerts, Managing Partner bij Balthazar. “Het niveau stijgt en om hier beloond te worden moet een dossier uitblinken in alle evaluatiecriteria van de jury.”
Voor live-communicatiebureaus is de BEA World als de Olympische Spelen. Met meer dan 300 ingeschreven projecten, brak het 14de Internationale Festival van Events en Live Communicatie dit jaar zijn eigen record. Na een eerste online stemronde, bleven er op donderdag 28 november nog 160 projecten over, die live voor de jury in Milaan gepresenteerd werden.