ANTWERPEN – Het Zorgbedrijf van de stad Antwerpen heeft met Het Schakeltje een eigen pilsbier gelanceerd als onderdeel van een nieuw assortiment huisdranken in zijn dienstencentra. Klanten krijgen er voortaan de keuze tussen de bekende maar steeds duurder wordende drankenmerken en een goedkoper huisproductengamma.
Met eigen huismerken gaat het Zorgbedrijf Antwerpen in zijn dienstencentra de strijd aan met de steeds hogere drankprijzen voor zowel alcoholische als niet-alcoholische dranken. Voor de pils Het Schakeltje, die 1 euro kost, werkt het Zorgbedrijf samen met een brouwerij. Voor de huiswijn wordt beroep gedaan op kenners onder de bezoekende senioren die onlangs tijdens een wijnproeverij een keuze maakten uit verschillende goedkope opties.
“Als Zorgbedrijf zijn we steeds op zoek naar manieren om het leven in onze woonzorgcentra en dienstencentra beter te maken voor de Antwerpse senioren en hun familie”, zegt schepen voor Seniorenzorg en voorzitter van het Zorgbedrijf Fons Duchateau. “We kunnen de stijging van levensduurte en indexatie van prijzen als Zorgbedrijf niet oplossen. We kunnen wel werken aan de uitbouw van een kwalitatief hoogstaand alternatief voor merkproducten, zodat niemand zijn bezoek aan onze dienstencentra links moet laten liggen.”
Ook op gastronomisch vlak breidt het Zorgbedrijf binnenkort zijn gamma uit. Vanaf 25 november kan je in elk dienstencentrum à la carte maaltijden krijgen naast het vaste dagmenu dat je vooraf moet reserveren.