ANTWERPEN – John Crane wil een sterkere aanwezigheid in Europa en opende daarvoor een nieuw servicecentrum vlakbij de Antwerpse haven. Die moet het lokale service- en ondersteuningsnetwerk versterken en extra mogelijkheden bieden voor de toenemende klantbehoeften.
John Crane is wereldwijd marktleider op het gebied van oplossingen voor roterende apparatuur, speciale technologieën en diensten aan de procesindustrieën, actief met meer dan 200 verkoop- en servicefaciliteiten in meer dan 50 landen.
“Het opzetten van een faciliteit in Antwerpen is een bewijs van onze inzet om service en ondersteuning van wereldklasse te leveren aan onze klanten”, aldus Ruben Alvarez, executive vice president sales and aftermarket bij John Crane. “Met de strategische nabijheid van de haven, kunnen we effectieve en efficiënte activiteiten leveren voor onze klanten door de vermindering van uitvalkosten en service-reparaties voor mechanische afdichtingen, afdichtingssystemen, koppelingen en filtratiesystemen. Dit servicecentrum laat ons ook toe om een langetermijnvisie te ondersteunen door te investeren in lokale infrastructuur en ons talent verder te ontwikkelen.”
In het nieuwe servicecentrum is er ook ruimte voor klanttrainingen en volledig uitgeruste workshops voor mechanische afdichtingen. Verder zullen service ingenieurs 24 op 7 dagen ondersteuning bieden, inclusief het leveren van fabrieksinspecties en ondersteuning bij het verbeteren van de betrouwbaarheid.