ANTWERPEN – Belgische start-up Hopala wil consumenten aan een transparante en betaalbare autoverzekering helpen. Via hun platform is het mogelijk om verzekeringen te vergelijken, af te sluiten, en te beheren. De start-up haalde net 850.000 euro op. “Deze financieringsronde stelt ons in staat om onze visie op de markt door te drukken”, stelt medeoprichter Benjamin Buyens.
Op het online platform van Hopala kan de consument autoverzekeringen op een makkelijke manier vergelijken. Naast de prijs en dekking, zie je ook ervaringen van andere consumenten. “Als we een hotelkamer reserveren of een laptop kopen in een webshopt, letten we voortdurend op de reviews van anderen”, vertellen oprichters Benjamin Buyens en Stijn Blommaert. “Bij verzekeringen is dit nog niet het geval.” Met deze functie wil Hopala een transparantie introduceren in de verzekeringssector.
Via Hopala kan je naast vergelijken, ook verzekeringen afsluiten en beheren. “Een online platform maakt de aankoop van een verzekeringsproduct veel eenvoudiger”, legt Stijn Blommaert uit. “Met een online dossier kan je ook op elk moment simpel je gegevens controleren. Bovendien gaan wij actief op zoek naar betere alternatieven en brengen onze klanten daarvan op de hoogte.”
Het duo haalde nu 850.00 euro op om hun bedrijf verder te lanceren.