ANTWERPEN – Het eerste Belgische social e-commerceplatform Avail wil consumenten helpen navigeren in een tsunami van grote, high-end of commerciële merken door hen in contact te brengen met jonge, opkomende internationale merken. Op het online platform kunnen modebewuste curators hun eigen microstore opzetten, om zo de consument te inspireren en te verbinden met hun favoriete merken.
Iedereen met een voorliefde voor mode kan curator worden op Avail en neemt op die manier een prominente plaats in op de site. De Avail curators vormen de schakel tussen opkomende merken en de websitebezoekers. Zij cureren hun favoriete items op een eigen pagina, of micro-store. Gebruikers kunnen zich op die manier laten inspireren door hun favoriete curators, en wanneer ze een item willen aankopen, kan er eenvoudigweg doorgeklikt worden naar de pagina waar het product verkrijgbaar is.
Avail wordt gerund vanuit modestad Antwerpen en volgens oprichtster Noëmie Haverhals sluit Avail perfect aan bij de tijdsgeest en de behoefte van jonge modeconsumenten. “Ook in de modewereld heeft de digitalisatie gezorgd voor een enorme ommezwaai in consumentengedrag. Een opkomend merk tijdig spotten en dragen is namelijk origineler dan op te gaan in de massa. Een unieke vondst die kan gekoesterd worden, is tegenwoordig veel meer waard dan een zoveelste aankoop”, vertelt Noëmie.
Avail slaagde er al in meer dan 30 opkomende modelabels te strikken. Het gaat onder andere over Belgische merken NONA en NO/AN, het Nederlandse merk The Five, de Britse merken Essen en House of Sunny en de Spaanse merken Studio Fantastique en Berta Cabestany.
Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinantwerpen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.