ANTWERPEN – De Antwerpse speelgoedfabrikant Chillafish heeft één miljoen producten verkocht sinds de oprichting in 2011. Het bedrijf, gespecialiseerd in buitenspeelgoed op wieltjes, maakte de laatste jaren een stevige groei door.
Het begon allemaal met de lancering van de Bunzi, een loopfietsje dat je zonder enig gereedschap van een driewieler tot een tweewieler kan omvormen. Dat eerste product van Chillafish werd meteen een groot succes. Anno 2019 heeft het bedrijf een uitgebreid assortiment dat niet alleen loopfietsjes omvat, maar ook go-carts, een skateboard en een step. De populariteit ervan is onmiskenbaar: Chillafish wist ondertussen liefst één miljoen producten te verkopen. De productie ervan gebeurt in China, maar de ontwerpen worden uitgetekend in Antwerpen.
Duurzaam maar scherp geprijsd
Ceo Seppe De Roeck kan dan ook niet anders dan tevreden terugkijken op het parcours dat zijn bedrijf ondertussen heeft afgelegd: “We werken samen met de grootste retailers ter wereld, waaronder Target, Costco en Toys “R” Us, en brengen ons speelgoed in meer dan zestig landen op de markt. Onze focus ligt op een strak en fris design, innovatie en toegevoegde waarde voor de consument. Je ziet vandaag helaas nog te vaak goedkoop speelgoed van slechte kwaliteit. Met onze producten proberen we de standaard te zetten voor duurzaam, maar scherp geprijsd speelgoed.”