Chocolate Nation © Pieter D’Hoop-317

Prestigieuze Gault&Millau-prijs voor Chocolate Nation

ANTWERPEN – Vier maanden na de opening van Chocolate Nation kent het chocolademuseum op het Koningin Astridplein al een nieuw hoogtepunt. Zo mochten managing partners Mickelle Haest en Jeroen Jespers de Gault&Millau Culinary Innovators Marketing Awards 2019 in ontvangst nemen.

De Gault&Millau Culinary Innovators awards zijn aan hun vierde editie toe en bekronen personen, bedrijven of instellingen met een innovatieve visie, concept, dienst of product die elk op hun manier een reële meerwaarde bieden aan de culinaire wereld.

Sven Van Coillie, marketing manager Gault&Millau: “Chocolate Nation is erin geslaagd om op een zeer innovatieve manier een Belgisch icoon op een bijzonder originele manier in de markt te zetten. Het museum bewijst dat ons land alles in huis heeft om in de gastronomische sector te scoren, zowel op vlak van de organisatie van topevents als op product- en marketingvlak.”

40.000 bezoekers in 4 maanden

Chocolate Nation laat bezoekers kennis maken met chocoladefeiten, tradities, geschiedenis, merken, producten en innovaties die voor de wereldwijde reputatie van Belgische chocolade zorgen. Daarnaast zijn er eventruimtes, workshop-ateliers, een shop, design-restaurant en bean to bar waar vanaf de boon eigen chocolade wordt gemaakt.

De afgelopen vier maanden bezochten al ruim 40.000 bezoekers Chocolate Nation en kwam het museum in een recordtempo bovenaan op Tripadvisor te staan.

Mickelle Haest en Jeroen Jespers: “Het was voor ons een enorme verrassing om vier maanden na de opening van belevingsmuseum Chocolate Nation in Antwerpen al in de prijzen te vallen.”

 

Lees ook

  • VZW
    04/11/2024
    Vzw Parochiecentrum Sint-laurentius Betekom
    Begijnendijk
  • BV
    04/11/2024
    Bouts Renov
    Wezembeek-oppem
  • VZW
    04/11/2024
    Invirtus
    Hasselt