ANTWERPEN – LEGO Benelux gaat samenwerken met het Antwerpse Engaged voor de uitrol van digitale projecten en digitale merkactivaties. Voor de creatie en uitrol van fysieke merkactivaties werkt LEGO reeds enige tijd samen met Done By Friday.
Samen gaan LEGO Benelux en Engaged de uitdaging aan om in een alsmaar digitaler wordende wereld producten tot leven te brengen en hands-on experiences te creëren op steeds meer digitale touchpoints.
Het Antwerpse bureau Engaged ontmoet het laatste jaar steeds meer merken die beseffen dat brand activation een ongelooflijk krachtige methode is om de aandacht van consumenten vast te krijgen en bepaalde emoties aan het merk te koppelen. Ook LEGO is met het stijgende aandeel van e-commerce en de groei bij pure players als bol.com steeds meer vragende partij voor digitale merkactivaties.
“Met Engaged helpen we merken enerzijds met slimme social en digital tactics het bereik van fysieke activatie drastisch te vergroten, anderzijds zoeken we constant naar innovatieve manieren om consumenten via digitale kanalen te activeren. Dit vertaalt zich bijvoorbeeld in branded games, livestream events, AR-experiences of interactieve videoproducties”, zegt Wim Segers, creatief directeur van Engaged.