CSM Bakery Solutions

CSM Bakery investeert 7,5 miljoen in nieuwe muffinlijn

AARTSELAAR – CSM Bakery Solutions langs de A12 in Aartselaar, beter gekend als Molco, maakt een hele transformatie door. Omdat de afzet van de traditionele producten daalt, heeft het bedrijf zo’n 7,5 miljoen euro geïnvesteerd in een machine voor muffins.

© BDB.

Bij CSM Bakery in Aartselaar worden al deccenialang diepvriesproducten gemaakt. Naast de bestaande productielijnen voor broodjes en de hartige lijn investeert het bedrijf, met hoofdzetel aan de Noorderlaan in Antwerpen, in een nieuwe lijn voor muffins. “Als mijn kinderen naar de bakker gaan, willen zij iets anders hebben, zoals een donut of muffin. Ook wij moeten dus mee evolueren”, zegt Pieter Vercauteren, die sinds vorig jaar plant manager is.

13.000 muffins per uur

De nieuwe lijn voor muffins zal een productie van 13.000 muffins per uur aankunnen. “We kunnen in de machine gecontroleerd doseren aan de hand van een naald in de muffin. We zullen op deze lijn Milkamuffins en Oreomuffins maken. Vooral de afzet van die laatste gaat nog deftig groeien op de Europese markt.”

Voor de nieuwe muffinlijn wordt een specifiek operatorenteam ingeschakeld. Momenteel zijn er in totaal 30 vacatures, waarvan er reeds 9 zijn ingevuld. “Het is niet evident om in deze regio, waar tal van grote bedrijven actief zijn, technisch geschoold personeel aan te trekken.”

De geschiedenis van het bedrijf start in 1964 wanneer Molco, genoemd naar zijn stichter meneer Mol, naar Aartselaar verhuist. In 2005 werd het bedrijf fors uitgebreid toen het de gronden van Depannage 2000 opkocht. Sinds 5 jaar is investeringsmaatschappij Rhône Capital eigenaar, waardoor er fors kon geïnvesteerd worden.