Schoenen Marrel generatiewissel

2de generatie neemt roer over bij Schoenen Marrel

SINT-LENAARTS – Schoenen Marrel bestaat 30 jaar. Lisse Mertens stapt nu als tweede generatie in de zaak geeft Schoenen Marrel een nieuwe wending met een vernieuwde website en sterke sociale media. Ook de winkel werd in een nieuw kleedje gestoken.

Vol enthousiasme opende Els Geysen de zaak in 1989 in Sint-Lenaarts bij Brecht. Al snel werd Schoenen Marrel een begrip, waardoor uiteindelijk ook echtgenoot Marc Mertens werd ingeschakeld om mee te komen helpen. Het aanbod en aantal verkochte schoenen bleef groeien en een uitbreiding was onvermijdelijk. Naast de expansie van de winkel in Sint-Lenaarts, werd er in 2001 een tweede winkel geopend in Westmalle.

Toch zat niet alles mee, want Els verloor na een lang gevecht de strijd tegen kanker. Dochter Lisse Mertens zet nu meer dan gemotiveerd het levenswerk van haar moeder verder.

2de generatie zorgt voor nieuwe wending

Lisse Mertens groeide letterlijk op tussen de schoenen. Ze lanceerde meteen een nieuwe slogan ‘Samen naar de juiste schoen’, die verwijst naar het feit dat elke klant hier centraal staat. “Comfort hebben we altijd hoog in het vaandel gedragen, maar we hebben de ambitie om hierin de toonaangevende winkel van de regio te zijn”, zegt Lisse Mertens.

Ze trekt meteen aan de kar, want Lisse Mertens is ook de voorzitter van Unizo Sint-Lenaarts. “Om de lokale middenstand te versterken, moet je dan een lokale teamspeler zijn. Papa staat me hier wel wat in bij, maar ik volg ook mijn eigen intuïtie”, vertelt de jonge onderneemster, van opleiding Toegepaste Economische Wetenschappen. “Zo gaan we stappen zetten om een netwerk van specialisten (podologen, voet- en orthopedische specialisten, etc.) rondom ons aan te spreken. Want als winkel heb je ook goed advies te krijgen en te geven.”

Naast de vernieuwde winkel wordt ook het digitale plaatje up to date gebracht met een totaal vernieuwde website en een verhoogde aanwezigheid op sociale media. Tijdens het eerste lenteweekend konden klanten een kijkje komen nemen in de vernieuwde winkel tijdens de opendeurdagen.