Lescaut

Geboortestad inspireert horlogemerk Lescaut

ANTWERPEN – Lescaut is het nieuwe geesteskind van juwelierszoon Vincent Van der Veken en social mediaspecialist Matthieu Bout. Dit Antwerps horloge heeft een sterke link met de geboortestad van deze twee heren. Ze noemen het een Antwerp Artpiece.

De merknaam Lescaut, is een verbastering van l’Escaut, de Franse naam voor de Schelde. Vincent Van der Veken en Matthieu Bout, twee 31-jarige ondernemers, werden beste vrienden in de eerste kleuterklas en hebben altijd een voorliefde gehad voor uurwerken. Deze 1987-reeks, hun geboortejaar, is dan ook een ode aan hun historische vriendschap.

Ze pakken nu uit met één model, dat verkrijgbaar is in acht verschillende kleurcombinaties. Op de achterzijde van het uurwerk pronkt de spoorwegkathedraal, een prachtige gravure van de koepel van het meest iconische gebouw in Antwerpen. “Een station is een plaats waar de klok altijd juist moet staan, opdat de treinen op tijd zouden kunnen vertrekken”, licht Vincent toe.

Lescaut is nu op zoek naar enkele ambassadeurs die het uurwerk nu reeds kunnen aankopen. Begin 2019 start de reguliere verkoop online en via handelaars.