Bosch

viaVictor warmt leads op voor Bosch

ANTWERPEN – Geen Batibouw voor Bosch Thermotechnology dit jaar. Het merk achter boilers en verwarmingssystemen gebruikte het budget voor iets helemaal anders: een heuse reclamecampagne, vormgegeven door het Antwerpse creatieve agentschap viaVictor en gedoopt tot Who’s the Bosch?

De campagne speelt in op het herkenbare kleine conflict tussen partners over de temperatuur in huis. De vraag wie de baas is over de thermostaat vormt dan ook het aanknopingspunt van de campagne. Wie bovendien meedoet met een kleine quiz, kan de EasyControl winnen. Voor het eerst kunnen eindklanten die slimme thermostaat ook rechtstreeks online kopen.

Matthias Debruyn, strateeg bij viaVictor: “We kozen er bewust voor om niet in te zetten op de boilers of de verwarmingstoestellen op zich, maar wel op de EasyControl. Het is een laagdrempelige binnenkomer voor het merk bij wie vandaag (nog) niet op zoek is naar een nieuw verwarmingssysteem. Zo combineren we onmiddellijke sales met een verhoogde geloofwaardigheid van het merk als het straks wel om grotere aankopen gaat.”

De campagne is dan ook opgezet als een lead generation-actie. viaVictor wil mensen zo stap voor stap in het ecosysteem van Bosch trekken. Er werd onder meer een speels filmpje gecreëerd om oppervlakkig wat functionaliteiten van de EasyControl te tonen. In het voorjaar loopt er ook een B2B-afgeleide van de campagne. Daarnaast worden binnenkort verrassende resultaten bekendgemaakt van een bevraging of de thermostaat echt een thema is bij koppels.