Brasschaat poptup

Brasschaat pakt leegstaande handelspanden aan

BRASSCHAAT – Via een samenwerking met de eigenaars van handelspanden schakelt Brasschaat een versnelling hoger in de strijd tegen leegstaande handelspanden. Het nieuw pop-upproject Brasschaat Poptup, dat volgende maand van start gaat, moet ondernemers overtuigen om in de gemeente een zaak te openen.

Na de starterspremie, de premie voor innovatieve acties voor bestaande handelaars, de themakoopzondagen en de wedstrijd rond de klantvriendelijkste ondernemer start Brasschaat nu ook een pop-upproject op. Met Brasschaat Poptup krijgen ondernemers de kans om gedurende een korte termijn tegen een tijdelijk gunstige prijs een handelspand te huren aan de Bredabaan. Dat moet als mogelijke springplank dienen naar een permanente, succesvolle handelszaak. Het Antwerpse CityCubes wordt partner van het project.

Schepen voor Lokale Economie Goele Fonteyn: “CityCubes fungeert als tussenpersoon tussen eigenaar en ondernemer. Zij huren het pand volgens het pop-updecreet en helpen pop-uphandelaars verder bij hun invulling. De eigenaars hoeven zich dus niet druk te maken om het papierwerk en dergelijke. De pop-upkandidaten moeten zich alleen maar bezig houden met het succesvol maken van hun winkel en dit tegen voordelige voorwaarden op vlak van prijs en duurtijd.”

Een jury zorgt voor de kwaliteitsbewaking en kijkt of de pop-up-projecten een aanvullend, versterkend en origineel karakter hebben.

Brasschaat Poptup loopt van november tot en met januari. Na een evaluatie zal bekeken worden of het initiatief een verdere toekomst heeft en misschien kan uitgerold worden in andere winkelclusters zoals Donk, Mariaburg en Maria-ter-Heide.

Lees ook

  • BV
    13/12/2024
    Ikirean
    Lebbeke
  • BV
    13/12/2024
    L&o Consult
    Kontich
  • BV
    13/12/2024
    Innovestai Consulting
    Halle