ANTWERPEN — De scale-up SweepBright haalt met een nieuwe kapitaalronde 2,3 miljoen euro op. Zo kan het Antwerpse bedrijf het team verder uitbouwen en de groeiplannen in Zuid-Amerika en Australië waarmaken. Daarin staat proptech centraal.
Proptech, een samentrekking van property en technology, is een verzamelnaam voor alle technologieën die de vastgoedsector transformeren. Zo zorgt de technologie van SweepBright er bijvoorbeeld voor dat makelaars hun nieuwe aanbiedingen een pak sneller kunnen creëren, verspreiden en opvolgen via hun smartphone. Dat alles in een gecentraliseerd digitaal platform, en bovendien gemakkelijk te combineren met andere apps.
Raphael Bochner, ceo SweepBright: “De toekomst is in handen van immokantoren die snel de shift maken naar verhoogde productiviteit, betere customer experience en een zeer robuuste digitale marketing. Deze trend is heel duidelijk zichtbaar in landen zoals de VS, en ook in België gooien vastgoedmakelaars, waaronder sommige nieuwkomers, hoge ogen met deze aanpak.”
De nieuwe investeerders zijn Cennini Holding (het investeringsfonds van de familie Claeys), QuaeroQ (het investeringsfonds van Matexi Group) en een aantal privé-investeerders rond vermogensbeheerder Quaestor. Ook Volta Ventures, Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere van Showpad en Jeroen Lemaire van In The Pocket, die in 2017 al 1,5 miljoen euro in SweepBright investeerden, bevestigen opnieuw hun vertrouwen in Sweepbright.
Ambitieuze internationale groeiplannen
SweepBright is vandaag al wereldwijd actief vanuit kantoren in Antwerpen en New York. Verder wil SweepBright haar activiteiten in Mexico verder verkennen. Via een partnership met de Mexicaanse zoekertjessite Segundamano zet het bedrijf voet aan wal op de gigantische Zuid-Amerikaanse vastgoedmarkt, en een samenwerking met Real Estate Institute of Queensland zette de deur naar de sterk groeiende Australische markt open. Het bedrijf zal er fors investeren met onder andere een vestiging in het Australische Brisbane.
Met het nieuw opgehaalde kapitaal zal SweepBright zijn team verder uitbreiden met bijkomende ontwikkelaars en salesprofielen. SweepBright investeert verder ook in R&D, met een snelle uitbreiding van haar data analytics capaciteiten en de toevoeging van uitgebreide Campaign Management features.