SINT-NIKLAAS/WIJNEGEM – Waasland Shopping Center en Wijnegem hebben respectievelijk een zilveren en gouden Solal Marketing Award gewonnen. Het gaat om de belangrijkste Europese marketingprijzen voor shoppingcentra, uitgereikt door het ICSC European Retail Innovation Forum.
Wijnegem Shopping Center, dat wordt beheerd door Group Hugo Ceusters-SCMS, haalde goud in de categorie Sales Activation met het Candy Fashion Event. Tijdens de modeweken in september 2017 werd een reuzegrote snoepautomaat in de centrale koepel geplaatst, gevuld met tienduizenden bolletjes. Klanten die iets hadden gekocht in een van de 250 winkels, mochten per ingeleverd bonnetje eenmaal gratis draaien aan de snoepautomaat. Zo konden ze snoepjes winnen, maar maakten ze ook kans op prijzen uit één van de winkels. In totaal werd meer dan 80.000 keer aan de automaat gedraaid.
Axel Ceusters, coo Group Hugo Ceusters-SCMS, beheerder van Wijnegem Shopping Center: “Voor ons is het een grote eer om tussen al die internationale spelers erkend te worden. We zijn de teams van de shoppingcenters enorm dankbaar, want zij hebben hier veel tijd en energie in gestoken. Het is fantastisch om te zien dat die inspanningen nu ook internationaal bekroond worden.”
Zilver voor Waasland Shopping Center
Devimo Consult, beheerder van Waasland Shopping Center, won met de W.Smile-campagne zilver in de categorie Brand Awareness & (Re)Positioning. Het gaat om een project waarmee het shopping center de bezoekers op elke mogelijke manier met een fijn gevoel naar huis wil laten gaan.
“Dat ging van leuke evenementen en communicatie tot een fijne en vriendelijke ontvangst. De stijgende bezoekersaantallen en de positieve feedback die we in onze enquêtes mochten noteren, waren het bewijs dat dit werkte”, aldus Toon De Meester, shopping center manager bij Waasland Shopping Center.