ANTWERPEN – Het station Antwerpen-Centraal werd onlangs omgetoverd tot living. Het ging om een marketingstunt van het Amsterdamse merk Pockies.
Pockies, het Amsterdamse boxershort-merk met zakken, toverde enkele trekpleisters van Belgische steden om tot living met een fauteuil, kamerlamp, bijzettafel en verschillende accessoires.
“We vonden het een leuk idee om een aantal Belgische steden aan te kleden als woonkamer,” vertelt de 26-jarige Rob ten Hoove, mede-oprichter van Pockies. “Bij Pockies draait het om comfort met een vleugje luiheid, dat komt hier helemaal samen.”
Met een bevriende fotograaf en model reed het team van Pockies in anderhalve dag half België door. Deze stunt staat ook wel bekend als guerilla marketing: proberen om met weinig middelen veel impact te hebben.
Pockies begon in 2015 als een grap onder drie studenten. Michiel Dicker lag in een normale boxershort op de bank en kon zijn telefoon nergens kwijt. Hij kwam met het idee van een boxershort met zakken. De andere twee eigenaars, Karel Bosman en Rob ten Hoove, zagen wel iets in het idee. Tegenwoordig bestaat er een webshop met inmiddels meer dan 120.000 verkochte producten en werken ze aan de uitbreiding naar buitenlandse markten.