Bluefleet

BLUEFLEET stelt wagenpark van bedrijven op punt

ANTWERPEN – Bedrijven willen hun wagenpark vergroenen, maar maken nog te vaak verkeerde keuzes en blijven zo achteraf met een kater zitten. Tot die vaststelling kwam Bart Jacobs. Hij besloot BLUEFLEET op te starten om bedrijven te adviseren en te ondersteunen rond dat thema.

“Met het oog op budgetcontrole, milieu en toekomstige restwaarde is het onduidelijk welk type auto de beste keuze is. Er is een groot aanbod alternatieven en ook rond praktische zaken zoals het opladen van elektrische wagens bestaan er nog veel vragen. Bovendien gaat elke bedrijfswagen vanaf 2020 per maand gemiddeld 30 euro duurder worden. Dat is een enorme meerkost voor vele bedrijven. Het wordt dus almaar belangrijker om gerichte keuzes te maken”, meent Bart Jacobs, zaakvoerder van BLUEFLEET.

Bart Jacobs werkt al heel zijn professionele carrière in de autosector en weet wat er reilt en zeilt. Met BLUEFLEET vertrekt hij van een grondige analyse van de vloot en het aantal werknemers. Nadien wordt een beknopt of uitgebreid adviestraject uitgewerkt. “Zo’n traject is snel terugverdiend, want een foute keuze betekent jaarlijks honderden euro’s extra op de rekening.”

BLUEFLEET heeft onder meer met Van de Velde sterke referenties in zijn klantenportefeuille. Onlangs werd het Antwerpse bedrijf genomineerd voor de Fleet Innovation Award.