KONTICH – Johan Driessens, chief enthousiasm officer bij Branded.Careers uit Kontich, heeft de award van Global Emerging Employer Brand Leader 2018 in de wacht gesleept. Dat gebeurde tijdens de World Employer Branding Day in Praag. Geen enkele Belg deed hem dat voor.
De World Employer Branding Day is een toonaangevend event in de internationale HR-sector dat jaarlijks meer dan 450 specialisten in employer branding lokt. Net als Branded.Careers uit Kontich tekenden Adidas, LinkedIn, Google en Carrefour er present.
Organisator Brett Minchington: “Johan heeft als employer brand leader een snelle vlucht genomen. Hij brengt energie, visie en creativiteit in employer branding. Dat inspireert leiders, niet alleen in zijn thuisland maar over de hele wereld.”
Branded.Careers is actief sinds 2014 en kan onder meer SAP, Nike, Bofidi, D’Ieteren, Secretary plus, MSD, 24+, Vandeputte safety en Hans Anders tot zijn klanten rekenen. De gewonnen award toont aan dat het bedrijf nu ook internationaal als aantrekkelijke werkgever opvalt.
Goede voorbeeld
Met de originele videoreeks #WeMakeYouSmileOnMondayMorning geeft Branded.Careers zelf een uitstekend voorbeeld van hun employer brand. “Wie bij Branded.Careers komt werken, weet waar wij voor staan: fun, creativiteit en enthousiasme”, vertelt Johan Driessens. “Wil je toptalent in huis halen, dan moet je een strategie uitbouwen om je als werkgever positief en authentiek in de markt te zetten. Witte raven vang je namelijk met een goede employer brand.”
Employer branding gaat bovendien verder dan talent aantrekken. “Burn-outs zijn schering en inslag. Het is ook aan jou als werkgever om ervoor te zorgen dat mensen graag bij je blijven en je beste ambassadeurs worden. Employer branding stopt niet bij het ondertekenen van het contract.”