Richard’s

Antwerpse Grote Markt heeft er culinaire trekpleister bij

ANTWERPEN – Op de Antwerpse Grote Markt heeft Richard’s by Hellmann’s de deuren geopend. In deze originele Amerikaanse deli kan je nog tot juni terecht voor New Yorkse gerechten met een Antwerps sausje.

Je hoeft niet langer de Atlantische oceaan over te steken om te genieten van de geweldige food culture van The Big Apple. Modestad Antwerpen krijgt met Richard’s by Hellmann’s gedurende zes weken zijn eigen, unieke deli. Kleurrijke weckpotten met gefermenteerde en gepekelde groenten, een open keuken en glazen stolpen met Hellmann’s Real geven het geheel een eigenzinnig New York deli gehalte dat mooi aansluit bij de kaart.  

Jérémy Denisty, marketing manager van Hellmann’s: “Ons doel met Richard’s by Hellmann’s is een typische New Yorkse deli met lekker eten naar Antwerpen brengen, zonder de gaststad uit het oog te verliezen.”

Hellmann’s Real vormt de basis voor veelzijdige sauzen. Een Antwerpse touch vind je in de Rubens Sandwich (Filet d’Anvers met knolselder, spicy waterkers en zoete appel op een kruimig bruin broodje, royaal besmeerd met Hellmann’s Real met curry saus) en de Meir du Nord Fishburger (een zachte burger bun met kibbeling, tartaar op basis van Hellmann’s Real, goudbruine kibbeling en frisse sla). In de deli zijn ook postkaartjes met de recepten beschikbaar.

Deli sinds 1913

De geschiedenis van Hellmann’s gaat terug tot 1913. Dan opent de jonge Duitser Richard Hellmann een eigen deli in het hartje van New York waar hij sandwiches met zelfgemaakte mayonaise serveert. Jarenlang wordt het recept bijgeschaafd, tot hij ervan overtuigd is dat zijn mayonaise de beste is. Rond al zijn potten bindt hij een herkenbare blauwe strik als teken voor de beste kwaliteit. Hellmann’s is ondertussen een echt begrip over de hele wereld met Hellmann’s Real mayonaise als gekendste product, dat in 2017 werd uitgeroepen tot ’s werelds nummer 1 mayonaisemerk.