ludwig-caluwe Gedeputeerde Ludwig Caluwé

Antwerpse regio stimuleert co-creatie tussen creatieven en bedrijven

Antwerpen – Terecht is de Antwerpse regio fier op haar creatieve talenten. In 2017 vielen er meer dan 20 designers en creatieve professionals in de prijzen. Antwerp. Powered by Creatives brengt deze Antwerpse prijswinnaars in verschillende designdisciplines voor het voetlicht met een uitzonderlijke campagne en video.

Ludwig Caluwé, gedeputeerde provincie Antwerpen bevoegd voor Economie & Innovatie en voorzitter POM Antwerpen: “Een derde van de totale toegevoegde waarde en werkgelegenheid in de creatieve industrie in Vlaanderen wordt gerealiseerd in de provincie Antwerpen. Voor ons is de creatieve industrie dan ook absoluut een speerpuntsector. In tal van traditionele sectoren ontstaat innovatie immers vaak uit een cross-over met de creatieve economie. De Award Winner Designers campagne van dit jaar zet dit extra in de kijker.”

Meer dan 20 Award Winning Designers

De meer dan 20 ‘Award Winning Designers’ die in de provincie Antwerpen wonen of er hun creativiteit ontwikkelden, wonnen nationale of internationale prijzen in categorieën als productontwerp, grafische vormgeving, fotografie, media en service design. De volledige lijst en de namen van de winnaars worden eind januari bekend gemaakt.
In samenwerking met productiehuis De Machine, dat zijn sporen al verdiende met audiovisuele content over creatief ondernemerschap, wordt van elke Antwerpse Award Winning Designer een tijdloos en gepassioneerd één-minuten-portret gemaakt. Dat is een visitekaartje voor de maker, maar ook voor de provincie Antwerpen, die haar creatieve community op handen draagt.

Antwerp. Powered By Creatives

Antwerp. Powered By Creatives, platform, community en databank voor creatieve professionals, is blij dat dit talent en vakmanschap erkend wordt door de sector. Het wil met deze campagne het brede publiek de kans geven om de – vaak onbekende – ontwerper achter het product, de bedenker van de campagne en de maker van het beeld te leren kennen. 
”2017 was een heel goed jaar voor de Antwerpse creatieve economie. De stad is er trots op dat ze meer dan 20 creatieve talenten mag eren als Award Winning Designers met dit unieke concept”, beklemtoont Caroline Bastiaens, Schepen Cultuur & Economie stad Antwerpen.

Antwerpse bedrijfsleven welkom op officieel videolanceringsevent 

De video’s worden in maart officieel gelanceerd tijdens een evenement in hartje Antwerpen. Hierop wordt ook het Antwerpse bedrijfsleven uitgenodigd. Dit komt tegemoet aan een andere doelstelling van Antwerp. Powered By Creatives: het stimuleren van co-creatie tussen de verschillende sectoren en het benadrukken van de meerwaarde van creativiteit voor bedrijven van morgen. ‘Made in Antwerpen’ houdt de vinger aan de pols.