Antwerpen – Ondernemerschap voor het goede doel. Dat is wat vier ondernemers binnen UNIZO Provincie Antwerpen dreef om samen het boek “Een Dons Klootjes” te maken ten voordele van Stop Darmkanker. Het initiatief bleef niet onopgemerkt waardoor UNIZO niet alleen in de provincie, maar ook in heel Vlaanderen dit grappige en mooie boek gaat promoten als eindejaarsgeschenk.
Sofi Van Ussel, directeur van UNIZO Provincie Antwerpen: “Vermits deze vier ondernemers verbonden zijn met UNIZO Provincie Antwerpen was het voor ons als ondernemersorganisatie de logica zelve om een en ander logistiek te ondersteunen.”
Het was communicatiespecialist Bart De Clerck van Com-Fort die met tal van woordgrapjes en taalvondsten zorgde voor de inhoud. Jilles Sel van Perfect Pixel tekende met zijn bureau voor de fraaie en verzorgde vormgeving en Christophe Valkeniers van Pandora Publishers gaf het uit. Ook dokter en ondernemer Luc Colemont zette met raad en daad zijn schouders onder dit unieke project. UNIZO ondersteunt tijdens De Warmste Week haar partner Kom op Tegen Kanker en stelde het ondernemersinitiatief dermate op prijs dat de opbrengsten van de UNIZO-verkoop van ‘Een Dons Klootjes’ zowel naar Stop Darmkanker als naar Kom op Tegen Kanker gaan.
Spelen met taal is een tweede natuur van communicatieman Bart De Clerck. Meer dan een jaar lang postte hij op diverse sociale media woordgrapjes allerhande. Een vaste groep fans zat dagelijks te wachten op de vondst van de dag. Ook Luc Colemont was een fan van het eerste uur. “Samenwerken aan dit boek was dan ook de logica zelve”, zegt Colemont enthousiast die terugblikt op de fijne en spontane samenwerking tussen de vier ondernemers uit verschillende hoeken.