Antwerpen – Sinds kort verschijnt Mourik met een nieuwe werfcampagne in het straatbeeld. Het bedrijf gespecialiseerd in Industrie- en utiliteitsbouw, asbestverwijdering, milieutechnieken en industriële dienstverlening gebruikt onder meer strakke gele zeildoeken in zijn zoektocht naar nieuw personeel.
Ronny Bertels, algemeen directeur van Mourik: “We zetten uiteraard in op klassieke kanalen o.a. de uitzendsector en maken ons ook in diverse scholen bekend als toekomstige werkgever… maar zijn ervan overtuigd dat nog beter werkt op de werven waar we aan de slag zijn.”
Rekrutering op de werf
De opvallendste plek in de stad waar de campagnedoeken nieuwe stijl in gebruik zijn, is aan het Stadspark in Antwerpen. Daar bouwt Mourik n.v. in opdracht van AG Vespa en Ab InBev het nieuwe Café Capital. Maar ook op diverse andere werven in het hele land zet Mourik zijn aanwezigheid op deze manier in de verf.
Mourik zet diverse middelen in om geschikte, nieuwe werkkrachten aan te trekken. “Maar bij een werf waar we aan de slag zijn, zien belangstellende kandidaten meteen ook heel concreet op welke vlakken we actief zijn”, zegt Ronny Bertels.
Dubbele bodem
De nieuwe werfcampagne heeft een lichtjes dubbele bodem. De grote, nieuwe afsluitdoeken dienen in de eerste plaats om werven af te sluiten. Maar het gaat ook om het “werven” van personeel. Mourik n.v. heeft een 30-tal jobs in de aanbieding.
Carl Bux, Manager Personeel en Organisatie: “Het gaat om werfleiders, werkvoorbereiders en bouwvakkers, maar ook om onderhoudstechniekers, asbestverwijderaars en industriële reinigers. Mourik mikt niet alleen op schoolverlaters, maar ook op mensen met al een aantal jaren ervaring.”
Het bedrijf telt momenteel zo’n 250 medewerkers en is actief in heel België. De gezochte medewerkers zullen dus niet alleen op het hoofdkantoor aan de Groenendaallaan in Antwerpen aan de slag gaan.
Mourik n.v. is een dochteronderneming van Joh. Mourik & C° Holding B.V., een Nederlands familiebedrijf dat wereldwijd ruim 2 000 werknemers telt. Ook in België heeft Mourik, mede dankzij de aanwerving van nieuwe krachten, de ambitie om verder te groeien.