Als laatste stap in het privatiseringsproces lanceerde spooroperator B Logistics eind april zijn nieuwe merknaam en corporate identity: ‘Lineas, your freight force’. Het bedrijf deed een beroep op The Oval Office dat een live communication campagne uitwerkte in verschillende fases om de nieuwe identiteit zowel intern als extern ingang te laten vinden. Rode draad doorheen de campagne was de force die de missie en het team van het vernieuwde bedrijf uitdraagt.
De primeur van de nieuwe naam ging naar de eigen medewerkers. Voor hen organiseerde The Oval Office een avant-première die op precies hetzelfde moment in drie verschillende cinemazalen in Antwerpen, Gent en Namen plaatsvond. Na een krachtige ‘haka’ werd elke zaal door een ander lid van de directie toegesproken. Via livestreaming konden ze in Antwerpen ook volgen wat er in Gent en Namen gebeurde, en omgekeerd.
Een week later liet The Oval Office ook de pers, klanten en partners het nieuwe merk Lineas beleven. Het bureau verzorgde voor elk van deze evenementen het volledige communicatietraject, de (video)content voor de presentaties, een 3D-animatie voor de onthulling van het logo en een foto-activatie. Afsluitend organiseerde The Oval Office nog een personeelsfeest in het force thema.
Sluitstuk van de campagne was de aanwezigheid van Lineas op Transport Logistic in München, waar het zijn internationale entree maakte. Om het merk tot leven te brengen ontwierp het bureau een totale merkbeleving bestaande uit een nieuwe stand, live activaties en een reeks communicatietools.
Vanuit de overtuiging dat ‘merken’ en ‘mensen’ elkaar inspireren, creëert The Oval Office geïntegreerde campagnes die een slimme mix maken tussen live – events en brand activation – en communicatie, zowel on- en offline. Met slechts één doel: ‘mensen merken laten beleven’.
Het bureau introduceerde in 2012 het begrip Live Communicatie in de Belgische markt en sloot daarmee aan bij de groeiende internationale visie die merkbeleving centraal plaatst in de communicatiestrategie. The Oval Office heeft kantoren in Antwerpen, Brussel en Gent en telt 45 medewerkers, experten in corporate & marketing evenementen, digital marketing, brand activation, communicatie, content marketing en PR.