Startup digital agency Motion Expert in Wijnegem zag onlangs het daglicht en brengt een uniek concept voor de uitwerking van het digitaal verhaal van automotive bedrijven.
De automotive sector ondergaat volop een digitale transformatie. De consument informeert zich steeds meer online in plaats van een filiaal te bezoeken en is bovendien beter geïnformeerd dan ooit tevoren. De manier waarop een automotive bedrijf de consument benadert, hoort dus mee te evolueren. Zo niet, loopt het steeds meer klanten mis.
“Motion Expert verhoogt de digitale zichtbaarheid van automotive bedrijven. Het is ontstaan uit een jarenlange ervaring in de sector en succesverhalen van verschillende automotive bedrijven. Met onze specifieke uitgewerkte strategie willen we dealers inzichten geven en kennis bijbrengen in de digitale evolutie en hen ook een oplossing bieden voor een krachtige digitale aanpak”, zegt initiatiefnemer Nino Moeyersons.
Wanneer een consument in het verleden een wagen wilde kopen, deed hij dat door een concessie of showroom te bezoeken. Een verkoper gaf hem vervolgens de nodige informatie, want die was nergens anders te vinden. De analoge tijd is echter voorgoed voorbij. En dat hebben dealerships al zeker zelf gemerkt.
Nino Moeyersons: “Online zichtbaarheid is dus belangrijker dan ooit tevoren. Met Motion Expert hebben we dat goed begrepen. We werkten daarom specifiek voor de automotive sector een strategie uit en focussen op drie aspecten.”
In eerste instantie wordt met een aantrekkelijk onlineverhaal het imago opgebouwd en versterkt, waardoor de interesse van potentiële klanten wordt opgewekt. Vervolgens genereert Motion Expert trafiek waardoor de website aanzienlijk meer bezoekers krijgt. Tenslotte zorgt het digitaal agentschap voor conversie. “We bekomen de contactgegevens van websitebezoekers zodat de sales afdeling deze contacten kan opvolgen. Bezoekers van de website kunnen op die manier échte klanten worden”, voegt Moeyersons eraan toe.
Meer info over starters vindt u hier.